קבלה, חשבונית מס, חשבון עסקה או חשבונית מס/קבלה? – באנו לעשות סדר

פתיחת עסק חדש זו בהחלט סיבה להתרגשות גדולה. זה הזמן שמתחילים לצאת לדרך עצמאית. דרך שבה אתם הבוסים ואתם קובעים כיצד יראה ויתנהל העסק. אתם בוחרים אם ואלו עובדים להעסיק, מהו חזון החברה, עם אילו לקוחות לעבוד ועל אילו לוותר, כיצד לתמחר כל שירות/מוצר, מה יהיה מיתוג החברה, כמה להשקיע בפרסום ואתם קובעים את היעדים.

כבעל עסק חדש אתה עומד לגלות שיש לא מעט תחומים שבהם אפשר לתת דרור לדמיון והיצירתיות שלך יכולה לבוא לידי ביטוי. זה קורה כאשר בונים תדמית, מעצבים לוגו, מגדירים את העסק, יוצרים תכנית וחזון עסקיים ועוד. אולם יש גם תחומים בניהול עסק שבהם אין שום מקום ליצירתיות וחייבים לפעול על פי כללים ברורים שנקבעו בחוק. אנחנו כמובן מדברים על מסמכים חשבונאיים דוגמת: חשבונית מס, קבלה, חשבונית מס/קבלה וחשבון עסקה. מסמכים אלו חייבים לעמוד בקריטריונים מסוימים המוכתבים על ידי רשויות המיסים בישראל.

אז מה ההבלים בין חשבונית מס לבין חשבונית מס/קבלה? ומה ההבדל בין חשבון עסקה לחשבונית? באנו לעשות סדר.

חשבון עסקה

חשבון עסקה הינו מסמך המופק עבור הלקוח המצהיר על דרישת תשלום והוא אינו נחשב למסמך לצורך ניהול פנקסי חשבונות. לכן גם אין צורך לדווח על חשבון עסקה למס הכנסה ו/או למס ערך מוסף. חשבון עסקה מחייב את הלקוח להתייחס לדרישת התשלום והוא מקדים משלוח חשבונית מס או חשבונית מס/קבלה.

עוברים להפקת קבלות וחשבונית מס דיגיטליות? התנסו 30 יום חינם בחשבונית אונליין! התרשמו מהמחירון האטרקטיבי שלנו והרשמו עכשיו

תשלומים במועד פירעון מאוחר

חשבונית מס

בדומה לחשבוניות שאינן ממוחשבת, גם חשבוניות ממוחשבות חייבות לעמוד בכללים שנמנה כאן בהמשך. אי דיוקים או פרטים לא מלאים עלולים להוביל לפסילת החשבונית והתוצאה – אי קיזוז מיסים ואובדן כסף במקרה הטוב ועבירה על החוק במקרה הרע וחבל.

קבלה

כאשר מתקבל התשלום במועד הפירעון המאוחר יש להפיק עבור הלקוח קבלה. קבלה היא למעשה מסמך שיש להפיק מיד עם קבלת התשלום.

תשלומים במעמד ביצוע העסקה

חשבונית מס/קבלה

היה והלקוח קיבל את חשבון העסקה ומיהר לשלם במזומן או שילם באופן מיידי עם כרטיס אשראי למשל, במעמד ביצוע העסקה, בעל העסק מחויב להפיק עבור הלקוח חשבונית מס/קבלה. חשבונית מס/קבלה חייבת להיות רשומה במערכת הנהלת החשבונות ויש לדווח עליה לרשויות המס.

מי רשאי להפיק קבלה, חשבון עסקה וחשבונית מס?

קבלה ו/או חשבון עסקה יכולים להפיק על פי חוק הן עוסקים פטורים והן עוסקים מורשים. חשבונית מס חייב להפיק אך ורק עוסק מורשה. עוסק פטור, אפוא, אינו יכול להפיק חשבונית מס וגם יש לכך סיבה הגיונית.

הסיבה שבעטיה רק עוסק מורשה יכול להוציא חשבונית מס טמונה בעובדה שעוסק פטור אינו מחויב בגביית מע"מ, בעוד שעוסק מורשה מחויב לגבות מע"מ מקהל לקוחותיו. העוסק המורשה חייב לדווח בחשבוניות המס שלו על המע"מ שגבה בגין עסקאותיו, ואלו נלקחות בחשבון בעת חישוב תשלומי המע"מ ומקדמות המס.

זהו, זו התורה על רגל אחת. אולי זה נשמע קצת מסובך בהתחלה, אבל בפועל זה די פשוט, ואם יש תוכנה לניהול חשבונות או תוכנה להפקת קבלות וכן חשבוניות דיגיטליות אז הדברים הרבה יותר קלים.

תוכנה להפקת קבלה, חשבון עסקה וחשבוניות מס ללא התחייבות

תוכנת חשבונית אונליין מאפשרת הפקת קבלות, חשבוניות מס, חשבונות עסקה, הפקת תעודת משלוח ומסמכים חשבונאים נוספים ואינה כרוכה בהתחייבות. התוכנה מתאימה לעסקים קטנים ובינוניים וכן לחברות גדולות והיא מודולרית. לקוחות חדשים נהנים ממבצע שבו 50 המסמכים הראשונים הם ב-19 ש"ח בלבד מדי חודש לרבות, קבלה, חשבון עסקה, חשבונית מס ועוד, כל זאת בכפוף לתנאים.

עוברים להפקת קבלות וחשבונית מס דיגיטליות? התנסו 30 יום חינם בחשבונית אונליין! התרשמו מהמחירון האטרקטיבי שלנו והרשמו עכשיו