איך פותחים עוסק פטור

אם אתם יזמים שעומדים לפתוח עסק חדש אז אתם בוודאי מתרגשים. ואכן, פתיחת עסק חדש זה אירוע מרגש ומכונן. לא צריך תואר אקדמי או הרבה כסף בבנק כדי לפתוח עוסק פטור וההצלחה העסקית שלכם תלויה לגמרי בכם.

אז איך פותחים עוסק פטור?

מיד נראה אילו צעדים יש לבצע מבחינת רשויות המס כדי להפוך לעוסק פטור רשמי במדינת ישראל.

איך פותחים עוסק פטור ברשויות המס בישראל צעד אחר צעד

התשובה לשאלה "איך פותחים עוסק פטור" מתחילה בהודעה לפקיד השומה באזור שבו יתנהל העסק. וזה נכון בין אם אתם עובדים בבית ובין אם אתם מתחילים לעבוד במשרד/מפעל/בניין בעיר אחרת ממקום המגורים שלכם.

ההודעה לפקיד השומה צריכה להינתן מיום תחילת העיסוק או במועד תחילת פעילות עסקית הכרוכה בקבלת תשלומים. תחילה ניגשים למשרדי מע"מ ומדווחים על פתיחת העסק. שם מקבלים מספר עוסק במע"מ. לאחר מכן יש לגשת למשרדי מס הכנסה ולביטוח לאומי. בכל המשרדים האלו תתבקשו לציין את שמכם המלא, מצב משפחתי, מספר זהות, כתובת פרטי העסק, כתובת פרטית, מספרי טלפון, שם בית העסק ומהות העיסוק (גנן, ספר, מתכנת, בעל בית מלון וכו'). כמו כן, יש להצטייד בתעודת זהות כאשר מגיעים לרשויות המס ופותחים את העסק.

פותחים עוסק פטור? התנסו 30 יום חינם בחשבונית אונליין! התרשמו מהמחירון האטרקטיבי שלנו והרשמו עכשיו

חובת ניהול ספרי חשבונות לעוסק הפטור

אחרי שראינו איך פותחים עוסק פטור ברשויות המס יש לתת את הדעת על ניהול ספרי חשבונות של העסק, מאחר שאלו בבחינת חובה על פי הוראות פקודת מס הכנסה וחוק מע"מ.

על פי פקודות אלו חייב העוסק הפטור לנהל פנקסי חשבונות מרגע פתיחת העסק, כאשר ניהול פנקסי החשבונות חייבים להיות מנוהלים על פי הכללים הקבועים בחוק.

בין היתר, ניהול פנקסי חשבונות מתייחסים למה שאנחנו מכנים קבלות וחשבוניות מס. עוסק פטור מוציא רק קבלות עבור כל הכנסה (תקבול) שהוא קיבל והקבלה חייבת להיות כתובה על פי הכללים. ניתן להשתמש בתוכנה להנהלת חשבונות או תוכנת חשבוניות המאפשרות אוטומציה של קבלות תקינות. בתוכנת הנהלת חשבונות ניתן להפיק קבלות עם כל הפרטים הדרושים, לרבות: מספר סידורי עוקב של קבלות, שם העסק, כתובת, טלפונים, מהות/תיאור העסקה, שם הלקוח, טלפון של הלקוח, כמות פריטים, מחיר כל פריט, כיצד עבר הכסף לבית העסק (העברה בנקאית, שיק, אשראי וכו') ועוד. כמו כן, תוכנות להפקת חשבוניות אונליין, באינטרנט, כוללות גם חתימה דיגיטלית, המאושרת כחתימה חוקית על ידי רשויות המס בישראל.

ניהול ספרי חשבונות כולל גם רישום מתמיד וקבוע של הוצאות בית העסק. יש לנהל רישום מסודר של ההוצאות מיד עם הוצאתן. רישום מעקב זה חשוב מאחר שבסוף השנה יקוזזו ההוצאות מן ההכנסות.

תשלום של מקדמות

לאחר מועד פתיחת העוסק הפטור ברשויות המס ישלח אל בעל העסק הפטור פנקס מקדמות, מטעם פקיד השומה. אלו הם למעשה שוברים אותם יש לשלם בהתאם לתקופה הנקובה בפנקס. תשלום המקדמות מחייב את בעל העסק לדווח על עסקאותיו ולשלם מקדמת מס בשיעור שיקבע בפנקס המקדמות האישי שנשלח.

מקווים שמצאתם את התשובה לשאלה איך פותחים עוסק פטור. בכל מקרה, המידע המובא במאמר זה הינו תמציתי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי של רואה חשבון.

שיהיה בהצלחה בדרככם החדשה!

לקוחות חדשים נהנים ממבצע ללא התחייבות ובו ניתן להפיק עד 50 חשבוניות בכל חודש – ב-19 ש"ח. בנוסף, יש מגוון רחב של חבילות להפקת חשבוניות באינטרנט במחירים ללא תחרות. אצלנו בחשבונית אונליין – אין צורך להתחייב מראש למסלול. החיוב נקבע לפי כמות הפקת המסמכים בפועל בסוף כל חודש, כך שניתן להפיק את הכמות הדרושה, מבלי לשלם על חריגות מהמסלול המקורי.

פותחים עוסק פטור? התנסו 30 יום חינם בחשבונית אונליין! התרשמו מהמחירון האטרקטיבי שלנו והרשמו עכשיו